Saadet Partisi Tekirdağ İl Başkanlığı basın mensuplarını kahvaltı programında ağırladı. İl Başkanı Halil İbrahim Kart hükümete yönelik eleştirilerde bulundu. İktidarın Türkiye ye maliyetinin her geçen gün arttığını belirten Başkan İbrahim Kart, "İnsanımız temel gıda maddelerine ulaşamaz hale gelmiştir. marketlerde ürünlere kota getiriliyor., litrelik sütlere bile alarm takılıyorsa varın gerisini siz düşünün" dedi.

Saadet Partisi Tekirdağ İl Başkanlığı Çerkezköy Beyaz Konak'ta basın toplantısı düzenledi. İl Başkanı H. İbrahim Kart yaptığı açıklamada iktidara talip olduklarını, Türkiye'nin içinde bulunduğu çıkmazdan ancak Saadet Partisi sayesinde kurtulabileceğini söyledi. Başkan İbrahim Kart açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Öncelikle son haftalarda sınır ötesi operasyonlarda verdiğimiz şehitlerimizi bir kez daha rahmetle anmak, ailelerine başsağlığı dilemek istiyorum. Ruhları şad olsun! Son haftalarda verdiğimiz şehit sayısı 16. Bir o kadar da yaralımız var.Terörle mücadeleden asla taviz verilmez fakat terörle mücadelenin başarı ile yürütülüp yürütülmediğine dair bilgilendirme yapılması hem spekülasyonların önlenmesi hem de sağlıklı değerlendirme yapılması açısından oldukça önemlidir. Hükümet terörle mücadele konusunda bizleri bilgilendirmelidir."
"MÜLTECİ DÜŞMANLIĞI ŞİDDETE DÖNÜŞÜYOR"
Başkan Kart, açıklamasına şöyle devam etti: "Daha önce değişik vesilelerle dikkat çekmeye çalıştığımız bir konuyu tekrar gündeme getirmek istiyorum. Ülkemizin birçok yerinde geçen haftalarda yaşanan mültecilerle ilgili bazı olaylar büyük üzüntü vericidir. Mülteci düşmanlığının zehirli kökleri maalesef toplumun derinliklerine inmeye ve nüfuz etmeye başlamış gibi görünmektedir. Bu konuda insanımızın, toplumumuzun ve devletimizin son derece duyarlı ve dikkatli olması gerekmektedir. Önce Rize de çay toplayıcılığı yapan bir Afgan öldürüldü, arkadaşı ise yaralandı. Sonrasında yalan bir haber ve kışkırtma nedeniyle zihinsel engelli yaşlı bir Suriyeli kadıncağızın darp edildiği görüntüler, özellikle sosyal medyada yükseltilmeye çalışılan ırkçı nefret dalgasının artık şiddete dönüştüğünün bir göstergesi kabul edilmeli, gerekli tedbirler alınmalıdır."
"TOPLUMU ZEHİRLEYEN SÖYLEMLERDEN VAZGEÇİLMELİDİR"
Maruz kalınan göç dalgasının hükümetin kontrolsüzlüğü önceleyen politikalarından kaynaklandığını belirten Kart, "Bu sorun ülkemizin en önemli meselelerinden birisidir. Bu herkesçe kabul edilen bir durumdur. Kontrolsüz göçün asıl sorumlusu Ak Parti hükümetidir ancak bunun çözümü tüm mültecilere yönelik bir nefret dalgası oluşturmak değildir. Toplumun bazı haklı beklentilerinden yola çıkarak, mülteci sorunu üzerinden siyasi kimlik oluşturma ve başarı elde etme gayretlerine yönelik ve toplumu zehirleyen söylem ve eylemlerden vazgeçilmelidir. Olayları sadece seyreden, kamuoyunun tepkisine göre söylem geliştiren Cumhurbaşkanı’nın da artık soruna çözüm getirecek kararlı tavır takınması, daha büyük ve daha acı hadiselerin yaşanmasının önüne geçilmesini sağlayacaktır. Unutulmamalıdır ki ; bir kıvılcım, günlerce sürecek bir yangının başlaması için yeter bir sebeptir" ifadelerine yer verdi.
"İKTİDARIN TÜRKİYE YE MALİYETİ HER GEÇEN GÜN ARTIYOR"
2022 Yılının ilk 5 ayının geride kaldığını belirten Kart, açıklamasına şöyle devam etti: Haziran ayını da sayarsak 2023 e 7 ay kaldığını görürüz. 2023 hedeflerine dair kurulan büyük cümlelere bakıyoruz, birde bu gün ülkemizin içinde olduğu duruma bakıyoruz. Maalesef arada dağlar kadar fark var. İktidarın akıl almaz hatta gittikçe kaotik hale gelen politikaları neticesinde her geçen gün ağırlaşan hayat şartları nedeni ile çok önemli ekonomik bedeller ödüyoruz. İnsanlar başını sokacak ev bulmakta zorlanıyorlar. 2022 yılında dünyada konut fiyatlarının arttığı kentler arasında ilk üç sırada; İstanbul Ankara ve İzmir var . Hükümetin alayı vala ile takdim ettiği konut kredisi ise sadece yüksek gelirli kesime hitap ediyor."
"VARIN GERİSİNİ SİZ DÜŞÜNÜN"
Halkın gıda maddelerine ulaşamadığını iddia eden Kart, "İnsanımız temel gıda maddelerine ulaşamaz hale gelmiştir. Marketlerde ürünlere kota getiriliyor. Litrelik sütlere bile alarm takılıyorsa varın gerisini siz düşünün. Almanya'daki Amerika'da ki %7-8 lik enflasyonu felaket olarak göstermeye çalışan yandaş medya ülkemizdeki %70-80 lik enflasyonu ve gittikçe kötüleşen diğer mali ve ekonomik göstergeleri görmezden geliyor . G20 ülkelerinde yılın ilk üç ayında gıda fiyatlarının en çok arttığı ülkelerin başında Türkiye geliyor" ifadelerine yer verdi.
"TÜRKİYE AFRİKA ÜLKELERİ ARASINDA SON SIRADA"
Gelir adaletsizliğinin çığ gibi büyüdüğünü hatırlatan Kart, "Yükselen enflasyona kur korumalı mevduatı gibi akıl dışı modeller ülkemizi sonu gelmez tehlikeli maceralara doğru sürüklemektedir. Bir taraftan gelir adaletsizliği her geçen gün daha da derinleşip sosyal patlamaya doğru giderken , diğer taraftan ülkenin iç borç stokunda faiz yükü ana para miktarını geçmiş durumdadır. Ne acıdır ki orta sınıf çöküyor, dar gelirlilerin sayısı ise artıyor. Dünya eşitsizlik liginde zaten Avrupa'nın çok altında olan ülkemiz, Ortadoğu ve Afrika ülkeleri arasında da en son sıralara gerilemiş durumdadır. Ülkemiz eşitsizlik endeksinde gelişmiş ülkelerin değil Bolivya, Fas, Senegal, Gabon gibi ülkelerin bile grisinde kalmış, Dominik ve Papua Yenigine gibi ülkelerle birlikte en dipte yer alır hale gelmiştir" şeklinde konuştu.
"16 MİLYAR 255 MİLYON TL ÖDEME YAPILDI"
Kart, konuşmasının devamında şunları söyledi: "Hem ülke olarak hem de vatandaş olarak borç sarmalı içinde adeta debeleniyoruz. Borç ve kredi sarmalı ile zengin daha da zengin olur iken orta sınıf çökmekte, dar gelirli kesim de sayısal olarak daha da artmaktadır. Merkez bankası rakamlarına göre Mart 2022 itibari ile son bir yılda birikimi olanlar varlıklarını ikiye katladı. Servet sahiplerinin varlığı 2 trilyon 690 milyar Tl den 4 trilyon 310 milyar TL ye çıktı. Bu tutarın 705 milyarı sadece kurdaki artış nedeni ile döviz mevduat hesabından kaynaklanıyor. Bankaların kur korumalı mevduat (KKM) hesaplarında 849 milyara ulaşan tasarruf stokunun devlete maliyeti döviz yükseldikçe artıyor. Mart ve nisan aylarında ortaya çıkan kur farkı nedeni ile KKM sahiplerine Hazineden 16 milyar 255 milyon TL ödeme yapıldı."
"KREDİ KARTI BORCU 20 YILDA 174 KAT ARTTI"
KKM'nin hazineye 35 Milyarlık bir yük oluşturduğunu kaydeden Kart, "Finans uzmanlarının hesaplarına göre dolar 15 lir iken devlete 35 milyar lira maliyet yaratan sistemin faturası , Dolar 16 lira ya çıktığında 88 milyar liraya çıktı. Yani bir liralık kur farkı KKM ödemelerinde 53 milyarlık ek yük getirdi. Parası olmayan vatandaşın borucu ise 200 milyar TL arttı ve 1,1 trilyon TlL ye ulaştı. Vatandaşın kredi ve kredi kartı borcu 20 yılda tam 174 kat arttı. Bu borç artışının 120 milyarı kredi kartı , 75 milyarı da ihtiyaç kredisi kaynaklıdır. Borçlu kesimin %71 ini orta ve alt gelir gurubu oluşturmaktadır" ifadelerine yer verdi.
"92 BİN YENİ İCRA DOSYASI"
Borçların artık ödenemez hale geldiğine dikkat çeken Kart, "Bu kötü gidişata bir an önce son verilmesi gerekmektedir milletimizin tarihsel sorumluluğu bunu gerektirmektedir. Milletimiz 19. Yüzyılın ikinci yarısında başlayıp 20. Yüzyılın ortalarına kadar deva eden mali prangalara tekrar mahkum olmamalıdır. Bu konuda mutlaka kararlı olunmalıdır. Ancak borçlar artık ödenemez hale gelmiştir. Öyle ki mahkemelerdeki icra dosyası sayısı 24 mayıs 2022 itibari ile önceki 2021 yılı sonuna göre 92 bin artarak 23 milyon 497 bine yükselmiştir" değerlendirmesinde bulundu.
"MİLLETİMİZİ KURTARMA AZMİNDEYİZ"
Kart, açıklamasının devamında şunları söyledi: "İşte gördüğünüz gibi iktidar, yanlış politikaları ile sadece çarşı pazardaki ürünlerin fiyatının artmasına sebep olmakla kalmıyor aynı zamanda emekçinin, dar gelirlinin, memurun, asgari ücretlinin, gençlerin emeğini heba ediyor hatta sonuçları itibar ile adeta gasp ediyor. Hükümet başka suni gündemlerle gerçek gündemleri gölgelemek istese de baskı ve korku ile sonuç alabileceğini sansa da muhalefeti cezaevi ile tehdit edecek kadar dengeyi kaybetse de biz Saadet Partisi olarak aziz milletimize bir kez daha seslenmek istiyoruz. Ülkemizi ve milletimizi müsrif ve duyarsız bir iktidarın yol açtığı bu ağır maliyetlerden ve sırtına yüklediği yüklerden kurtarma azmindeyiz."
"ORTAK AKLI ESAS ALACAĞIZ"
Kart, konuşmasını şu cümlelerle noktaladı: "Daha adil, daha müreffeh, daha huzurlu, daha mutlu, ’’yaşanabilir Türkiye‘’yi milletimizle birlikte yeniden inşa edeceğiz. Saadet Partisinin varlığı bunun teminatıdır. Biz bunca sorunun nasıl ve niçin meydana geldiğini de bu sorunların kökenini de çözümünü de iyi biliyoruz. Nepotizme (eş dost, akraba kayırmacılığına) değil liyakate, torpile değil ehliyete, üstünlerin ceberut yönetimine değil hukukun üstünlüğüne, nobranlığa değil hoşgörüye, otoriter değil demokrasiye riayet eden, önem veren bir yönetim kuracağız. İstişareyi, ortak akıl ve kurumsal devamlılığı esas alacağız. Çok kısa bir zaman içinde ülkemizin yeniden toparlanacağını, toparlandığını ve bu karamsar tablonun milletimizin kararlılığı ile kısa zamanda değiştiğini hep birlikte göreceğiz."




















